Hjernerystelse/piskesmæld – lyt til din krop

Bider tænderne sammen og fortsætter som før 🙁

med1Har du fået hjernerystelse og/eller piskesmæld kan jeg ikke pointere nok, at det er vigtigt at du lytter til din krops signaler. Forbavsende mange af mine klienter der har været ude i en ulykke får ikke tilstrækkeligt nok lyttet til deres krop, både i tiden lige efter, – og på længere sigt. Har du fået beskadiget hovedet eller nakken, så healer din krop ikke op på samme måde som, hvis du havde brækket en arm. Du ved det jo godt – mentalt – men mange forsøger at fortsætte med de samme startegier, som tidligere har fungeret for dem, men det gør det rent faktisk meget værre.

Du kan ikke komme over en hjernerystelse/piskesmæld ved at tage dig sammen, bide tænderne sammen og tro at du kan hvile ud i weekenden. Tro at hvis du lige får klaret jobbet, børnene, rengøringen m.m. så kan du tage dig af dig selv bagefter. Nej – det går ikke. Min erfaring er at dit nervesystem og hjernen healer meget langsomt op. Bliver du udsat for selv meget lidt stress, så er din krop ikke i gang med heale op, men er stadig på overlevelse – og du bliver ikke rask. Jeg er ikke neurolog eller lign. men har  iagttaget og fulgt  rigtig mange klienter med vanskeligheder efter en hjernerystelse eller efter et piskesmæld.

Og du fortsætter jo ikke dine gamle startegier med “ond vilje”  – nej dine gamle mønstre er så groet fast i dig, at jeg faktisk oplever, at det kan tage rimeligt lang tid for den enkelte, at opdage at det kun gør ondt værre. Coaching er et godt værktøj til både at få øje på de mekanismer, du gør brug af, og som ikke mere er hensigtsmæssige, og få indarbejdet nye mønstre der tjener din helbredelsesproces. Mit ønske er er flere kommer i gang med dette skift lidt tidligere. Kranio Sakral Terapi og øvrige behandlinger vil da også virke optimalt.

HELLE PHILIP kan du læse yderligere om mine coaching tilbud.

“Men jeg kan da ikke bare gøre ingenting” siger mange. Nej det er heller ikke meningen, der er rigtig mange andre ting, du skal foretage dig, som understøtter helbredelse. Mere stille, indadvendte aktiviteter.

Gå ½ time hver dag i den friske luft

Lyt til stille musik (din hjerterytme vil ændre sig efter taktslaget i musikken)

Gør brug af EFT/TFT (se artiklen om emnet) hver dag, flere gange om dagen, på områder indenfor smerter/tanker/følelser

Sørg for en god hjerne kost (findes rigtig meget litt. om emnet nu)

Kosttilskud, der understøtter din helbredelse ( kan købes hos mig)

Gør brug af afspænding/pilates

– det var lidt af det, men der er endnu mer du kan gøre 🙂

KH Helle

Be Sociable, Share!

    Skriv et svar