Sedonametoden

At give slip på negative tanker og følelser

Jeg har stødt på Sedonametoden i forskellige sammenhænge. Da jeg er meget optaget af Loven om Tiltrækning, gik jeg ind på nettet for et par år siden og tilmeldte mig rigitg mange af medforfatterne til The Secrets NYHEDSBREVE. Og jeg er blevet fyldt op med brugbare metoder, til at slippe af med uønskede følelser og tanker, handlemåder. En af mine nyhedsbreve kom fra Hale Dwoskin der har fortsat afdødes Lester Levinson`s arbejde med at videreføre Sedonametoden. Da jeg endnu engang stødte på metoden, har lige købt en bog med titlen “Lykkelig uden grund” af Marci Shimoff, hvor hun beskriver, hvordan hun anvendte Sedonametoden,var det på tide at give endnu flere muligehed for at afprøve det.

Metoden går ud på, at slippe vores identifikation med vores følelser.  Jeg har en del klienter med rigitg mange smerter, og denne metode kan også anvendes her. Der er mange føleleser bundet op på smerter. Ved at lære at slippe følelserne, får kroppen mulighed for at slappe af, og hele op. Lester der udviklede metoden, havde selv et utal af sygdomme i kroppen, ( depression, forstørret lever, nyresten, et perforeret mavesår). Efter 2. blodprop blev han sendt hjem fra hospitalet for at dø.

citat fra “Lykkelig uden grund” : ” Han fandt frem til noget, han betragtede som det bedst tænkelige redskab til selvudvikling, en metode til at give slip på alle indre begrænsninger, som danner grundlag for Sedonametoden, sådan som der stadig undervises i den i dag.”

Lester brugte den intensivt på sig selv i 3 mdr….I mod slutningen af perioden,var hans krop blevet fuldkommen rask igen. Han levede 42 år yderligere.

Instruktion:
1. trin
Sæt eller læg dig godt tilrette. Ret din opmærksomhed indad. Du kan ha`åbne eller lukkede øjne.
Fokuser på noget du gerne vil ha`det bedre med. Giv dig selv lov til at føl det. Byd følelsen velkommen, og lad den være der, i så stort et omfang , du kan.
Det eneste tidspunkt vi kan gøre noget ved, hvad vi føler er NU. Lige Her og Nu.
2.Trin
Stil dig sev dette spørgsmål:
Kunne jeg give slip på denne følelse ?
Er det muligt at foretage denne handling?. Ja eller nej og begge svar er acceptable. Det er muligt at slippe følelsen, selvom du svarer nej.
3.Trin
Stil dig selv dette spørgsmål:
Ville jeg give slip på dette ? 
– altså er jeg villig til at give slip
Hvis svaret er nej, elelr du ikke er sikker, spørger du dig selv:
Vil jeg helst have denne følelse eller vil jeg hellere være fri ? Selvom svaret stadig kan være nej går du videre til trin 4
4.Trin
Stil dig selv dette enkle spørgsmål:
Hvornår ?
Det er en opfordring til bare at slippe det Lige NU.
Det at slippe er en beslutning , du kan træffe når som helst, du vælger at gøre det.
5.Trin
Gentag de foregående 4 trin, indtil du ikke længere kan mærke den følelse du har fokus på.
Til at begynde med kan det være svært at mærke resultaterne af metoden. Det foregår meget subtilt. Men vær vedholdende, og resultaterne vil blive mærkbare. Til tider kan det føles som om der er flere lag i følelserne, vær tålmodig, og brug metoden igen og igen.
Jeg har selvfølgelig selv anvendt den, og synes den er rigitg dejlig. Når jeg griber mig selv i ikke at være i Nuet, så lytter jeg indtil mig selv, i min krop og i mine følelser og gør brug af metoden, indtil jeg er tilbage igen til Nuèt. 🙂
God fornøjelse og er du usikker på at gøre det alene, så hjælper jeg gerne, – book en tid til Coaching HELLE PHILIP, og sig at du vil afprøve Sedonametoden
– og som altid svarer jeg gerne på spørgsmål
Kh Helle
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Be Sociable, Share!

    Skriv et svar